Velkommen til 10. klassecentret

Mariagerfjord 10. klassecenter

Mariagerfjord-10. klassecenter, MF10, byder dig velkommen til 10. klasse. Her får du mulighed for et spændende skoleår, du vil møde nye kammerater og lærere, og du kan få afklaret dit valg af ungdomsuddannelse.

Et år på MF10 er et år du vælger frivilligt. Det er dit valg.

Ved at vælge MF10 får du mulighed for:

• at blive dygtigere fagligt
  • at du inden valg af ungdomsuddannelse kan blive mere afklaret om, hvilken ungdomsuddannelse du vil vælge
  • at du får mulighed for at udvikle dig personligt; det kan være, du ønsker at være mere moden eller blive mere sikker på dig selv inden start på en ungdomsuddannelse

På 10. klassecenteret ønsker vi også, at du udvikler tillid, respekt og tolerance i forhold til andre mennesker.

Det bedste udbytte af et år på MF10 får du, hvis du vælger af lyst og interesse. Vi forventer, at du deltager aktivt og lever op til de krav, vi stiller til dig om mødepligt, opgaver og engagement.

Mariagerfjord 10. klassecenter skal betragtes som begyndelsen på ungdomsuddannelserne, og ikke som afslutningen på folkeskolen.

Målsætningen på MF10er med udgangspunkt i den enkelte unges forudsætninger, at gøre ham/hende klar til ungdoms- og erhvervsuddannelserne.

MF10 holder til i Mariagerfjord kommunes ungdomsuddannelsesområde.

Succeskriterier for MF10 er, at de unge, i den periode de er elever her, rykker sig fagligt og socialt samt får udvidet deres indsigt i uddannelses- og jobmuligheder, og at de derigennem får afklaret deres uddannelsesvalg.

Målet er, at alle unge på Mariagerfjord 10. klassecenter forlader skolen med lys i øjnene, så de har mod på og lyst til at give sig i kast med livet og med uddannelse.